Информатика и рачунарство 6. разред


Корисна упутства за изглед PowerPoint презентације погледајте ОВДЕ.

Постоје правила које се поштују када се текст обликује и у дигиталном облику. О тим правилима, информишите се ОВДЕ.

  • Програм Audacity можете преузети ОВДЕ.
  • Кодер mp3 фајлова неопходних за рад у програму Audacity LAME Codec, можете преузети ОВДЕ.
  • MovieMaker 32-bit преузмите ОВДЕ.
  • MovieMaker 64bit преузмите ОВДЕ.
  • Movie Maker 2016, можете преузети на страници http://www.windows-movie-maker.org/ или директно кликом ОВДЕ. (Како да радите без ограничења са Movie Maker 2016, погледајте овај КЛИП!)

ЗА УЧЕНИКЕ 6. РАЗРЕДА (Нови програм):

  • Наставни материјал о рачунарским мрежама:
  • Интернет сервиси
  • Интернет претраживање 1
  • Интернет претраживање 2
  • Ауторска права

ЗА УЧЕНИКЕ 6. РАЗРЕДА, НЕКИ ОД ПРОЈЕКТНИХ ЗАДАТАКА НА КРАЈУ ШКОЛСКЕ ГОДИНЕ:

  1. MS WORD ФОРМАТИРАНИ ДОКУМЕНТИ

Потребно је направити MSWord документ, визуелно према захтевима датог задатка, користећи:

  • задату врсту фонта и његово форматирање
  • форматирање параграфа
  • убацивање, форматирање и постављање слика у текст
  • уређивање табела
  • постављање заглавља и нумерације страна

  1. WINDOWS MOVIE MAKER – израда видео материјала

Потребно је направити видео материјал према захтевима задатка:

  • претходно обрадити аудио запис у програму AUDACITY
  • тај аудио материјал убацити у видео
  • трајање видео материјала, дуже од 60 секунди
  • изменљиве слике или више видео прилога
  • постављање на сопствени канал YouTube, водећи рачуна о неповређивању ауторских права

  1. PYTHON ПРОГРАМИРАЊЕ

Користећи пређено градиво са часова и примере који су рађени на интернет страници http://www.petlja.org оспособити се за израду задатака почетног нивоа програмирања у програму Python

  • Провера знања се изводи израдом задатака добијених од наставника

  1. ТЕХНИЧКО ЦРТАЊЕ У ПРОГРАМУ GOOGLE SKETCH UP

Користећи претходно научено, оспособити се за техничко цртање објеката у овом програму:

  • Цртање објеката
  • Цртање плана изрезивања за формирање модела објекта
  • Штампање плана изрезивања
  • Лепљење и монтажа модела објекта од папира

  1. SCRATCH ПРОГРАМИРАЊЕ

Користећи програм Scratch који је рађен у 5. разреду, прорадити примере и затадтке почетног нивоа. Вежбање у овом програму се врши на интернет страници http://www.petlja.org – потребно је оспособити се за израду једноставнијих задатака:

  • Према захтевима добијеног задатка од стране наставника
  • Користећи туторијале и упутства са интернета, урадити и прерадити једноставну игрицу

  1. РАД СА ШКОЛСКИМ РОБОТОМ MBOT

Користећи програм MBLOCK оспособити се да се изврши једноставније програмирање радњи које може да врши школски робот MBot

  • Према захтевима добијеног задатка, извршити активности робота